האם הרופא נעלב כשאתם מבקשים להתייעץ עם הרב?

כשאני אומרת לרופא שאני רוצה לצום ביום כיפור, במקום להביט בזלזול ולנסות להניא אותי מהרעיון 'המיותר' שלי, עליו להבין: כאשה יהודיה ושומרת מצוות זהו החלום הגדול ביותר שלי!
ישראל פריי No Comments on האם הרופא נעלב כשאתם מבקשים להתייעץ עם הרב?

רופאים בכירים התכנסו השבוע בניסיון לצלול לעומקו של המגזר החרדי • על צום יום הכיפורים שחשוב לא פחות מהשלמת תואר, ועל שאלת הרב שלא מורידה מערך הרופא: שעות ארוכות של הרצאות ודיונים, הצליחו לעסוק בשלל סיטואציות

כשאני אומרת לרופא שאני רוצה לצום ביום כיפור, במקום להביט בזלזול ולנסות להניא אותי מהרעיון 'המיותר' שלי, עליו להבין: כאשה יהודיה ושומרת מצוות זהו החלום הגדול ביותר שלי!
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"יש לי חברה שעמדה לקראת מבחנים לתואר באוניברסיטה בבוסטון כשגילו לה את המחלה הקשה", פתחה חני וינרוט את נאומה הנרגש בפני עשרות פרופסורים בכירים שהתכנסו השבוע למפגש יוצא דופן בבני ברק. "הרופאים יצאו מגדרם לאפשר לה להגשים חלומה ולצאת לנסיעה על אף טיפוליה הקשים".

אך אם מישהו בין הנוכחים חשב כי מדובר בעוד מחמאה, מהר מאוד הגיע המסר הכואב שביקשה מי שהתמודדה בגבורה עם המחלה, להעביר. "כשאני אומרת לרופא שאני רוצה לצום ביום כיפור, במקום להביט בזלזול ולנסות להניא אותי מהרעיון 'המיותר' שלי, עליו להבין: כאשה יהודיה ושומרת מצוות זהו החלום הגדול ביותר שלי! זו פסגת השאיפות שאוכל לכבוש. עבורי זה לא פחות קריטי מהשלמת תואר, אני בטוחה שאם רק תבינו את זה, תדעו לכבד", אמרה.

היה זה בשעת ערב מאוחרת בפאתי עיר התורה. עשרות מנהלי מחלקות ורופאים בכירים התכנסו ב"רפאל מדיקל סנטר" להרמת כוסית עם העסקן הרפואי הרב יוסף מרגלית, וניצלו את הערב לקבלת הרצאות עומק על המגזר, תוך למידת ההבדלים הדקים והניואנסים הזעירים שידיעתם עשויה לשפר באופן דרמטי את יחסי המטפל והמטופל.

רבה של צהלה הרב חיים הורביץ שהנחה את האירוע, הצליח לקרב בין הדוברים לפרופסורים, ובעיקר, להעניק מההיכרות העמוקה שלו בתוך המגזרים – כמי שנמצא על התפר שבין עולם הישיבות והחינוך הליטאי לעולם הקירוב התל אביבי-אליטיסטי – עצות ותובנות מחכימות.

"כשאברך עוצר אתכם ואומר: אני צריך לשאול את הרב או האדמו"ר שלי, אין כאן כל כוונה מעליבה", אמר הרב וניכר היה שהרופאים מכירים היטב את הסיטואציה, "זה נכון שהוא שהוא שילם מאות או אלפי שקלים על חוות דעתכם, שאתם הטובים ביותר, אבל במקום הראשון תמיד יהיה המנהיג הרוחני שינחה את דרכו. זה משלים אתכם, לא גורע מפועלכם", סיים.



0 תגובות